<3 BERMINAT UNTUK BELAJAR PENJAGAAN KULIT DAN CARA MAKE-UP BASIC <3 BERMINAT DALAM KERJAYA SEBAGAI PERUNDING KECANTIKAN MARYKAY SECARA PART TIME/FULL TIME <3 HUBUNGI SAYA KADAR SEGERA: 0162744684

Khamis, 26 Mac 2015

KHASIAT GARAM BUKIT SERTA KEBAIKANNYA

Garam bukit memang ada keajaibannya tersendiri.Buat pertama kalinya, Saya menggunakan  garam bukit apabila seorang kawan menasihatkan Saya agar mengamalkan mandi dengan garam bukit kerana Saya sentiasa nampak lesu dan penat.

Secara kebetulan di rumah ada garam bukit Bario yang sudah lama tersimpan di dapur. Mungkin kerana kesibukan Saya mengurus rumah dan pergi bekerja ,sehinggakan garam ajaib ini terlupa khasiatnya.

Sebenarnya garam bukit Bario ini suami beli sewaktu dia bertugas di Bario Sarawak selama 3 minggu pada tahun 2012,Namun,atas kejahilan Saya,garam penuh ajaib ini terbiar dalam simpanan hampir setahun.

Bagi mereka yang mahu menggunakan garam bukit sebagai mandian,anda perlu 2-3 sudu sahaja dan rendam dengan air suam-suam.setelah itu,tambahlah air biasa dalam gayung atau baldi dan buat bilasan terakhir.

Memang ajaib,setelah Saya menggunakan mandian dengan campuran Garam bukit ,badan terasa ringan.Saya rasa tubuh badan Saya bagai terbang-terbang...sungguh ringan.Gaut di kaki dan paha berkurangan.Kini Saya rasa sehat dan cergas....Syukur kepada Allah kerana menemukan Saya dengan garam ajaib ini....dan terima Kasih kepada suami yang sanggup mendapatkan garam bukit Bario untuk Saya.

  Apa Khasiat Garam Bukit  ?

 Amalan merendam kaki atau mandi dengan air garam bukit adalah satu keperluan harian untuk merasai kesegaran dalam merangsang semula mana-mana bahagian organ dalam badan yang telah kehilangan tenaga dan getarannya. Berendam dengan air garam bukit tulin akan merangsang vitamin tertentu dan mengurangkan homosistina iaitu sejenis bahan yang gagal dicerna dan akan mengotorkan darah dalam tubuh.


Khasiat merendam kaki dengan Garam Bukit:-
-melancarkan peredaran darah seluruh tubuh
-membantu membuang toksin dari badan & dapat mengelakkan virus
-melegakan kesakitan otot, sakit-sakit sendi, sengal-sengal & kekejangan otot kaki
-mengurangkan kesakitan & keletihan kaki setelah seharian berdiri & berjalan
-membantu merawat tumit kaki yg pecah / merekah
Cara-cara Menggunakan Garam Bukit Rendaman Kaki & Mandian dan Skrub Garam
1 Campurkan 2-3 sudu besar  Garam Rendaman & Mandian ke dalam air biasa/suam atau air bercampur ais
Rendaman – Rendam kaki/ badan selama 30 minit kemudian bilas dengan air biasa. Seeloknya di buat pada waktu pagi atau sebelum hendak tidur.
Mandian – Mandi dengan air bancuhan Garam Bukit. Biarkan air meresap ke tubuh badan selama beberapa minit kemudian bilas dengan air biasa.
Skrub – Bancuhan air garam bukit (garam skrub) di lulurkan di seluruh badan atau tempat tertentu yang ingin di rawat . Biarkan sehingga kering selama beberapa minit kemudian bilas dengan air biasa.
 
KREDIT TO : http://doringsarimah.blogspot.com/2013/12/khasiat-dan-ajaibnya-garam-bukit.html
JIKA ANDA NAK MENDAPATKAN GARAM BUKIT SILA HUBUNGI SAYA 01133312445



Amalan merendam kaki atau mandi dengan air garam bukit adalah satu keperluan harian untuk merasai kesegaran dalam merangsang semula mana-mana bahagian organ dalam badan yang telah kehilangan tenaga dan getarannya. Berendam dengan air garam bukit tulen akan merangsang vitamin tertentu dan mengurangkan homosistina iaitu sejenis bahan yang gagal dicerna dan akan mengotorkan darah dalam tubuh.

Copy and WIN : http://ow.ly/KfYkt
Amalan merendam kaki atau mandi dengan air garam bukit adalah satu keperluan harian untuk merasai kesegaran dalam merangsang semula mana-mana bahagian organ dalam badan yang telah kehilangan tenaga dan getarannya. Berendam dengan air garam bukit tulen akan merangsang vitamin tertentu dan mengurangkan homosistina iaitu sejenis bahan yang gagal dicerna dan akan mengotorkan darah dalam tubuh.

Copy and WIN : http://ow.ly/KfYkt

Isnin, 23 Mac 2015

DIET ATKINS- CARA PALING SENANG NAK KURUS

DIET ATKINS
" Had 20 gram karbohidrat selama Induction ini bukan bertujuan untuk menyusahkan anda tetapi untuk memastikan badan anda membakar lemak, bukan glukosa. Dari segi sainsnya, badan akan menggunakan glukosa sebagai bahan api terlebih dahulu sebelum lemak. Jika anda mengehadkan karbohidrat kepada hanya 20 gram atau kurang sehari, store glukosa badan anda akan habis dalam masa 48 jam (2 hari). Selepas tu, apa yang dibakar oleh badan anda sebagai tenaga adalah lemak semata-mata dan dengan cara inilah anda akan menghilangkan lemak.

Atkins Diet ialah sejenis corak pemakanan yang diperkenalkan oleh Dr. Robert C. Atkins bagi membantu seseorang individu untuk mengurangkan berat badan melalui konsep pembakaran karbohidrat (carbohydrate) dan lemak di dalam badan.

Dengan mengurangkan dan mengehadkan makanan berkarbohidrat seperti nasi, mi, kentang dan gula, badan akan mula membakar lemak sebagai bahan api. Ini bererti berat badan anda akan mula menyusut.

Dr Atkins mula mengembangkan idea karbohidrat rendah dalam pemakanan, semenjak tahun 1970an lagi tapi kurang mendapat sambutan. Pada masa itu ramai rakyat Amerika telah mengikuti low-fat diet atau diet rendah lemak.

Melalui low-fat diet, ada yang tidak berjaya mengurangkan lemak badan kerana walaupun mereka mengehadkan makanan berlemak, mereka masih mengambil makanan berkarbohidrat dan bergula, seperti meminum lebih  banyak jus, memakan roti dan kentang berlebihan. Yang berjaya menurunkan berat badan pula selalunya akan kembali ke berat badan asal dalam masa 1-2 tahun kerana kebanyakan diet yang diperkenalkan menyebabkan mereka sentiasa terasa lapar dan tak mampu mengikut teknik low-fat diet itu buat masa yang lama.Itulah sebabnya mereka yang mengamalkan diet rendah lemak (low-fat diet) sering tidak berjaya. Bukan apa, walaupun mereka makan makanan rendah lemak seperti low-fat yoghurt, minum jus buah-buahan, makan hanya roti sahaja tapi tak makan daging atau telur, makan makanan low-fat dalam paket, yang pastinya makanan tersebut mengandungi karbohidrat dari gula, tak kira gula buah-buahan atau karbohidrat biasa.

Dr Atkin telah membuat kajian mengenai low carbohydrate diet dan mendapati yang mereka yang mengamalkan pemakanan kurang dalam karbohidrat tetapi tinggi dengan protein mampu menghilangkan berat badan yang berlebihan dan kekal dalam keadaan langsing seumur hidup.

Atkins Nutritional Approach (ANA) dibahagikan kepada 4 peringkat utama yang perlu diikuti dengan penuh berdisiplin dan dedikasi jika anda ingin mencapai tubuh langsing impian anda. 4 peringkatnya ialah:

Prinsip ini dari diet Atkins 'adalah bahawa, dengan menyekat karbohidrat, tubuh kita dipaksa untuk membakar lemak yang disimpan, bukan karbohidrat untuk bahan bakar.

Diet Atkins 'mempunyai empat tahap induksi rancangan karbohidrat, penurunan berat badan yang sedang berlangsung, pra-rawatan dan penjagaan seumur hidup. Dengan bantuan dari empat tahap, anda boleh mengurangkan serta menjaga berat badan anda sepanjang hidup anda
  1. Induction hanya berlangsung selama 2 minggu. Jika berat badan sangat berlebihan atau lambat menyusut, anda boleh kekal pada tahap Induction(20g) selama 6 bulan ke atas dengan selamat. Tahap seterusnya, Ongoing Weight Loss, akan memperkenalkan makanan berkarbohidrat secara berperingkat, daripada hanya memakan 20 gram sehari, ditambah 5 gram setiap minggu (kepada 25 gram, 30 gram, 35 gram, etc) supaya anda tahu had toleransi karbohidrat anda. Had toleransi kabohidrat anda ialah jumlah karbohidrat tertinggi sehari (dalam gram) badan anda boleh proses tanpa menyebabkan penambahan atau kekurangan berat badan. Untuk atlit atau yang bersukan, boleh mencecah tahap 100 gram karbohidrat sehari tapi orang biasanya 40-70 gram sehari. Ada yang bermetabolisma rendah hanya pada tahap 24 gram sehari. 

    Dilarang makan Semasa Induction (Fasa 1): 
    1. Semua jenis beras/nasi, semua jenis mee & spagetti.
    2. Semua jenis roti, tak kira putih atau berfiber, berinti atau tidak.
    3. Gula pasir, gula melaka, gula perang, gula merah, madu, gula-gula dan apa-apa yang bergula tinggi.
    4. Semua jenis buah-buahan & jus buah-buahan
    5. Semua jenis minuman bergula, milo , barli, air bergas (coke, Pepsi, 100plus, etc), kurangkan pengambilan kopi!
    6. Segala bentuk kekacang, tempe & sebagainya.
    7. Makanan berproses seperti bebola ikan, bebola sotong, bebola ayam(bertepung)
    8. Makanan bertepung seperti kek, biskut, kuih-muih dan semua produk bergandum.
    9. Sos & Kicap (kebanyakkannya tinggi karbohitrat)
    10. Sayuran berkarbohidrat tinggi seperti kentang, segala jenis ubi, lobak. 
    11. Produk tenusu seperti susu, yoghurt, dadih, tak kira rendah lemak atau tidak.
    12. Makanan ringan seperti gula-gula, potato crisps, chocolate, pop-corn, aiskrim, twisties, biskut manis, nachos, popcorn, jeruk manis.
    13. Elakkan kopi, teh dan minuman ringan yang mengandungi kafein. Kafein yang berlebihan menyebabkan gula darah yang rendah, yang boleh membuat ketagihan gula.
    14. Sate yang diperap dengan gula @ madu. Keropok lekor, oat, otak-otak, sata.

    Boleh Makan:
    1. Ayam(semua bahagian) - panggang, steam, bakar, sup, digoreng tanpa tepung.
    2. Telur ayam, Telur itik, Telur ikan. - telur dadar, rebus, goreng.
    3. Ikan, Udang, Ketam -  (kurangkan sotong & kerang kerana karbohidrat tinggi.)
    4. Daging(semua bahagian) - rusa, lembu, kambing - buat steak, satay grill, sup ekor, daging bakar, disalai, keropok kulit lembu.
    5. Sayur, terutamanya sayur hijau. Lagi hijau, lagi bagus, macam sawi, bayam, salad, timun, Rumpai laut. Kurangkan lobak merah, kacang panjang, bendi & tomato.
    6. Keju jenis cheddar, mozarella, parmesan. Cuba limit kepada 2-3 keping sehari.
    7. Air kosong, air mineral -minum 8 gelas atau lebih sehari untuk elakkan sembelit.
    8. Burger & hotdog? daging sahaja, roti2 buang...(pastikan burger rendah karbohitrat)
    9. Makan supplement dan vitamin seperti spirullina dan multi-vitamins untuk menambahkan lagi tenaga dan kuatkan daya ketahanan badan.
    10. Garam & rempah-ratus boleh digunakan asalkan asli, tak ditambah gula atau perasa tiruan.
    11. Minyak masak, olive oil & sebagainya.
    12. Chewing gum yang sugar free, selalunya 1 carb sebiji, cukup 2 or 3 biji sehari kalau nak makan.
    13. Psyllium husk, teh hijau, teh herba, teh org kampung.(tanpa gula)

    Syarat-syarat Induction:
    • Pastikan cukup minum air, 1 liter setiap 25kg berat anda atau lebih.  (Penting)
    • Pastikan anda makan 3 kali sehari (saiz makanan biasa) atau 4-5 kali sehari (tapi portions kecil). Jangan sekali-kali malas makan sebab anda akan terasa sangat lapar nanti dan sukar nak kawal emosi dan nafsu makan. Makan malam biarlah sebelum jam 8.00pm atau 4 jam sebelum tidur. Jangan ponteng makan(menyebabkan badan dalam mood lapar & metabolisma menurun)
    • Makan 20 gram karbohidrat sehari sahaja. Jangan menganggap apa-apa makanan rendah karbohidrat tanpa membaca label! Periksa kiraan carb (pada setiap paket)
    • Makanan diproses di kilang selalu ditambah gula dan berkarbohidrat tinggi. Baca label tin, botol, kotak atau packet yang dibeli untuk tahu kandungan karbohidrat. 
    • Jangan makan apa-apa pun yang disenaraikan dalam senarai makanan yang tidak dibenarkan di atas. Walau sepinggan nasi pun boleh menaikkan glukosa dalam badan dan menyebabkan anda ketagihan nasi dan benda-benda manis.
    • Berjaga-jaga untuk karbohidrat yang tersembunyi dikuah . Kuah sering dibuat dengan tepung atau tepung jagung dan gula.
    • Minum banyak air. Kalau sembelit, anda boleh mengambil psyllium husk / serat bercampur secawan air. Psyllium Husk / serat ada dijual dimana-mana farmasi dan kedai Cosway.
    • Makanan boleh digoreng, dipanggang, direbus, disalai asalkan tidak ditambah gula dan madu.BERHATI2 KETIKA MAKAN DI KEDAI, tomyam/sup kemungkinan ada gula dalam masakan.
    • Ambil supplement seperti spirullina dan vitamins untuk lebih menyihatkan badan lagi. Pastikan product tidak mengandungi gula.
    • Kurangkan makan berproses seperti burger & hotdog(boleh makan, cuma kurangkan)

  2. Ongoing Weight Loss (fasa 2)
  3. Pre-maintenance (fasa 3)
  4. Lifetime Maintenance (fasa 4)
Peringatan: Pesakit buah pinggang & Ibu hamil tidak boleh mengamalkan Atkins Diet. ibu mengusukan anak tidak digalakkan buat induction, tetapi masih boleh buat low carb diet(bawah 160g carb)

TESTIMONI KRIM FIRMAX 3

 
TESTIMONI KRIM FIRMAX 3
 
HARGA KRIM FIRMAX 3
 
SEBOTOL RM160
 
2 BOTOL RM310 (SIGN UP MEMBER TERUS)
 
MEMANG KESAN YANG SANGAT MENAKJUBKAN...TEKNOLOGI NANO KRIM TERKINI
 
JIKA ANDA BERMINAT BOLEH TERUS HUBUNGI CALL/WA 01133312445
 
MAYBANK ACC: 1540 2657 3574 (MUSLIAH MD DERUS)
 




BUTIK VENDOR MELAKA

AS SALAM..
bila kita buka blog mesti ada sebab!! haha..blog nie dah ber sawang2 uolls...tapi mesti  ada cerita baru kan...alhamdulillah selangkah lagi kehadapan, ini semua rezki dari ALLAH ...

Tapi sebelum tuh xnak citer panjang2

saya nak menjemput semua vendor di malaysia ini..join di butik AGO VENDOR CONCEPT ,




ALAMAT BUTIK:

146,TAMAN KESIDANG SEKSYEN 1, LORONG PANDAN MELAKA
01133312445

orang2 Melaka jom ambil peluang ini untuk join vendor kami...insyaallah kita akan terus sama2 berusaha dan berkembang..

saya mohon doa dari anda agar saya akn terus suksess..amin3