Sedang mencari CONFINEMENT LADY sekitar tempat anda? Kami LYA MOBILE SPA ada menyediakan pakej berpantang yang berpatutan dan sangat berbaloi-baloi .Untuk keterangan lanjut sila hubungi 011-33312445

Khamis, 26 Mac 2015

KHASIAT GARAM BUKIT SERTA KEBAIKANNYA

Garam bukit memang ada keajaibannya tersendiri.Buat pertama kalinya, Saya menggunakan  garam bukit apabila seorang kawan menasihatkan Saya agar mengamalkan mandi dengan garam bukit kerana Saya sentiasa nampak lesu dan penat.

Secara kebetulan di rumah ada garam bukit Bario yang sudah lama tersimpan di dapur. Mungkin kerana kesibukan Saya mengurus rumah dan pergi bekerja ,sehinggakan garam ajaib ini terlupa khasiatnya.

Sebenarnya garam bukit Bario ini suami beli sewaktu dia bertugas di Bario Sarawak selama 3 minggu pada tahun 2012,Namun,atas kejahilan Saya,garam penuh ajaib ini terbiar dalam simpanan hampir setahun.

Bagi mereka yang mahu menggunakan garam bukit sebagai mandian,anda perlu 2-3 sudu sahaja dan rendam dengan air suam-suam.setelah itu,tambahlah air biasa dalam gayung atau baldi dan buat bilasan terakhir.

Memang ajaib,setelah Saya menggunakan mandian dengan campuran Garam bukit ,badan terasa ringan.Saya rasa tubuh badan Saya bagai terbang-terbang...sungguh ringan.Gaut di kaki dan paha berkurangan.Kini Saya rasa sehat dan cergas....Syukur kepada Allah kerana menemukan Saya dengan garam ajaib ini....dan terima Kasih kepada suami yang sanggup mendapatkan garam bukit Bario untuk Saya.

  Apa Khasiat Garam Bukit  ?

 Amalan merendam kaki atau mandi dengan air garam bukit adalah satu keperluan harian untuk merasai kesegaran dalam merangsang semula mana-mana bahagian organ dalam badan yang telah kehilangan tenaga dan getarannya. Berendam dengan air garam bukit tulin akan merangsang vitamin tertentu dan mengurangkan homosistina iaitu sejenis bahan yang gagal dicerna dan akan mengotorkan darah dalam tubuh.


Khasiat merendam kaki dengan Garam Bukit:-
-melancarkan peredaran darah seluruh tubuh
-membantu membuang toksin dari badan & dapat mengelakkan virus
-melegakan kesakitan otot, sakit-sakit sendi, sengal-sengal & kekejangan otot kaki
-mengurangkan kesakitan & keletihan kaki setelah seharian berdiri & berjalan
-membantu merawat tumit kaki yg pecah / merekah
Cara-cara Menggunakan Garam Bukit Rendaman Kaki & Mandian dan Skrub Garam
1 Campurkan 2-3 sudu besar  Garam Rendaman & Mandian ke dalam air biasa/suam atau air bercampur ais
Rendaman – Rendam kaki/ badan selama 30 minit kemudian bilas dengan air biasa. Seeloknya di buat pada waktu pagi atau sebelum hendak tidur.
Mandian – Mandi dengan air bancuhan Garam Bukit. Biarkan air meresap ke tubuh badan selama beberapa minit kemudian bilas dengan air biasa.
Skrub – Bancuhan air garam bukit (garam skrub) di lulurkan di seluruh badan atau tempat tertentu yang ingin di rawat . Biarkan sehingga kering selama beberapa minit kemudian bilas dengan air biasa.
 
KREDIT TO : http://doringsarimah.blogspot.com/2013/12/khasiat-dan-ajaibnya-garam-bukit.html
JIKA ANDA NAK MENDAPATKAN GARAM BUKIT SILA HUBUNGI SAYA 01133312445



Amalan merendam kaki atau mandi dengan air garam bukit adalah satu keperluan harian untuk merasai kesegaran dalam merangsang semula mana-mana bahagian organ dalam badan yang telah kehilangan tenaga dan getarannya. Berendam dengan air garam bukit tulen akan merangsang vitamin tertentu dan mengurangkan homosistina iaitu sejenis bahan yang gagal dicerna dan akan mengotorkan darah dalam tubuh.

Copy and WIN : http://ow.ly/KfYkt
Amalan merendam kaki atau mandi dengan air garam bukit adalah satu keperluan harian untuk merasai kesegaran dalam merangsang semula mana-mana bahagian organ dalam badan yang telah kehilangan tenaga dan getarannya. Berendam dengan air garam bukit tulen akan merangsang vitamin tertentu dan mengurangkan homosistina iaitu sejenis bahan yang gagal dicerna dan akan mengotorkan darah dalam tubuh.

Copy and WIN : http://ow.ly/KfYkt

1 ulasan:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam