Sedang mencari CONFINEMENT LADY sekitar tempat anda? Kami LYA MOBILE SPA ada menyediakan pakej berpantang yang berpatutan dan sangat berbaloi-baloi .Untuk keterangan lanjut sila hubungi 011-33312445

Ahad, 16 Jun 2013

mgtt~ minum air gula pada 19weeks pregnenci

as salam semua mommies....

mgtt...huh mmg semua tak sukakan?
aku bukanlah ada keturunan kencing manis...tapi doc sarankan aku buat coz dalam masa sampai sebulan berat naik 2kg!...

ikutkan masa awal mengandung berat 58kg selepas sebulan tu 57.5
time tu masa morning sickness..mmglah kan tak der selera makan...
selepas dah ok..aku maknlah macam biasa...apa diidamkan masa 3 bulan pertama tak boleh dimakan tu aku makanlah..terutama pedas2..huh..dan pengambilan nasi lebih dari biasa...

coz b4 mengandung aku mmg ambik nasi separuh sahaja daripada org lain makan..*_* tapi masa mengandung nie ambik normal size...tu pun jaranglah bertambah +

pukul 745 dah gerak konon nak sampai lebih awal no 1st lah konon...di POLIKLINIK PERINGGIT....sampai ajer..sorilah eh..no 19 coz dah penuh ruangan menunggu di tempat pengambilan darah..bukan sahaja ibu mengandung tapi campur....org tua2 pun ada..
mengantuk tunggu...

ok mula2...ambil darah dulu di lengan ....
setelah itu..minum air gula ! erkkkk...tapi itu dalam pikiran bila dah minum takderlah teruk sangat..boleh minum beza dari dulu2 2008 aku minum...skang tekak boleh terima!! minnum cam biasa..tapi ada jugaklah ibu muda aku tengok terkulat nak habiskan...nurse kata...dah 3-4 orang dah minum..dah selesai dah..awak tak sudah lagi....tak dapat nak tolong! pastu... lagi 2jam nurse suh dating balik untuk ambik darah sahaja ...tak perlu minum air gula lagi....mlm sebelum tu kena pose dari pukul 12!
aku minum air masak macam biasa..lain2 ambik..ikutkan tak boleh...tapi aku tak bolehlah minum nanti mual...



so lepas ambik darah kali ke-2 balik rumah melepak! rasa letih sangat...main game sampai terlelap....pukul 230 bangun ajak husben n anak makan di luar ajer...larat nak masak! mabok rasa...

oklah tu..pengalaman kali pertama untuk kehamilan kali ini....jgn kita makn ikut napsu..mkn perlu dijaga...teeheee!!

salam isnin...dan SELAMAT HARI BAPA!!!

area Melaka nak mencuba produk mk! sila hubungi aku kat 016 2744684 ataupun pm di pesbuk! add (SOLEK MELAKA LIA)

TQ!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan