<3 BERMINAT UNTUK BELAJAR PENJAGAAN KULIT DAN CARA MAKE-UP BASIC <3 BERMINAT DALAM KERJAYA SEBAGAI PERUNDING KECANTIKAN MARYKAY SECARA PART TIME/FULL TIME <3 HUBUNGI SAYA KADAR SEGERA: 0162744684

Khamis, 4 November 2010

Malukah anda..kenapa mesti malu ^-^

hht
salam pagi jumaat yg sangat indah
^Happy deepavali to all Hindu^

tajuk en3 diatas mcm2 boleh dikaitkan degn mcm2...

tapi saya nk cerita pasal teman saya*bukn mengumpat yer*ada sesuatu byg lebih penting untuk disampaikan..

malukah anda bila berjalan dengan org tua,dan si tua itu adalah bapa anda ataupun suami anda...

saya tak salahkan mereka yg berperasaan begitu..
tapi bagi budak kecil yg darjah 2..rasa amat malu bila ayahnyer menghntar ke sekolah dan kelihatan bapa kawan2 lain amat muda dan bapanyer sudah beruban putih^^
boleh di maafkan kerana mereka tak tahu dan mungkin kawan2 ada mengata..taupun cikgu disekolah bersoal selidik:-((
kita sebagai parent mesti memahami keadaan itu dan mesti bagi tahu..

masa saya sekolah rendah di Sek.Keb.Seri Machap saya pun pernah berperasaan sebegitu...tapi saya tak berapa malu dan juga saya buat tak tahu..cz abah saya jrg sekali menghantar saya kesekolah dan jrg sekali menghadirkan diri jika ada apa2 disekolah..
tapi sekarang saya sangat2 berbangga bila saya berjaln dengan org tua saya...mak ,abah,mak mertua saya yg sudah bongkok dan juga maklong saya yg sudah tua kerepot..kerana saya rasakan mereka adalh sebahagian dari hidup saya...






*semalam 4 nov2010*

-pergi rumah teman sue*bukn nama sebenar*33 tahun-
dia mencerita dia sedang mengndung ank ke-2, 6 minggu..suaminyer osman*bkn nm sebenar* 56 tahun suruh gugur kan kandungn itu....

ya allah*berderau darah saya mendengarnya*
saya sgt gembira bila tahu berita ini...tapi dia dan suaminya bingung!ank yg pertama baru 11 bulan..*kecil katanya*myb si isteri x kan sampai hati untuk melakukan yg bukan2..
tapi alsan bodoh suaminya.."saya sudah tua..malu ank kecil"
astaghfirallah halazim...sampai begitu perasaan dia..~kalau mcm tu kenapa dia berkahwin...apa niatnyer kalau dia xnk zuriat dr benihnyer sendiri...

ya allah kau bukaknlah hati nyer yaallah...
saya menasihati kawan sy betul2..jgn pedulikn apa org kata..jgn menambhkn  dosa..itu adalah ank halal!!!
kenapa begitu kolot skali manusia ini...

saya sgt kesiankn anknyer yg pertama kerana...
bila kami bawak dia bermain kat playground dia agak x biasa dan penakut...kawan sy bg tahu ayahnyer x pernah langsung bawak g tempat mcm ini..inikaN nak makn angin....
kesinnnnn sangat ank kecil itu...masa kecinyer mungkin memboringkan! 

******************
beribu ribu bertuah saya rasa saya dapat suami yg mcm "en abu"
beza kami 21 tahun*secara rasminya bg tahu*

tapi dia tak pernah mengnggap dirinya tua*bukanlah x ingt dunia*
maksudnye bila dia bersama saya yg agk muda dan bersama  ank2 yg masih kecil..sama seperti bapa muda dan suami muda yg lain..saya rasa dia lagi hebat!!!*thanks my darling!!

suami boleh melayan kerenah saya dan ank2...

walaupun dia tak suka makan fastfood
dia tetap bawa kami bila kami nak..
walaupun umurnya agak matang
dia tetap nak sedondon dengn saya
walaupun dia byk kerja
tetap bawa ank2 pergi berjaln2,bermain..

segalanya kami bersama dan seiring...

ank2 saya juga pasti berbangga dengan ayahnyer...
bila saya tgk suami ambik kakak disekolah...kanak sebaya nyer sgt suka jumpa suami saya.."ayah qistina..2x" dan akn bersalm dengn suami saya...

tapi dgn bapa org lain tek der pun mcm tu....

dan saya juga sebagai isteri tak pernah rasa janggal dn kekok bila berjaln dengn suami saya...saya sangt berbangga.....dan sy rasa org lain pun terfikir apakah kewistimewaaan suami saya.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan