Sedang mencari CONFINEMENT LADY sekitar tempat anda? Kami LYA MOBILE SPA ada menyediakan pakej berpantang yang berpatutan dan sangat berbaloi-baloi .Untuk keterangan lanjut sila hubungi 011-33312445

Ahad, 27 Februari 2011

1st time masuk nurseri bunga *-*kerana pokok bawang!!

serius....inilah kali pertama masuk nurseri bunga bersama suami & kids!~ seingatnya sebelum kawen pun tak pernah...*kelakarkan!*tak sangka juga akan jejakkan kaki ke nurseri almaklumlah...

sebelum nie...nak tanam bunga ambik/mintak umah mak atau sedara mara....lagipun rumah2 sewa yg saya dok sebelum nie memg kurang menanam..hehe..bukan apa darling selalu kata..nanti nak pindah susah..banyak barang....

tapi kali nie pun umah sewa gak...*mungkin yg terakhir sebelum rumah tetap* puncanya kami boleh bercucuk tanam ini..."pokok bawang" tumbuh dengan sendirinya dalam bakul bawang saya...selalunya buang saja...tapi kali nie ada 2 biji ...daunnya plak kemain segar plak..so saya biarkan hingga darling tegur...saya kata...letakkanlah pokok bawang kat tanah belakng umah nie skit...dengan baik hati & relanya darling buatkan saya sedikit batas kecil...untuk tanam pokok bawang...hehe..masih ada ruangan skit saya cucukkanlah pucuk daun kesun yg berlebihan dari pakai...setelah seminggu "alhamdulillah" hidup segar plak tanamannya...

yg-2 plak...masa balik kampung saya tgk abg saya sedang mengemaskan garden mak...dan saya tgk dalam kolam ikan ada bunga teratai...saya ambik sekuntum bawak balik...letak dalam tepi pintu...cantik plak!! dan beberapa hari berikutnya pergi pasar terpandang pokok bunga warna purple,,,bunganya begitu cantik dan lebat....kebetulan saya sorang apalagi sapu sajalah...bila letak tepi umah...kemain cantik plak darling pun suka...malah tolong siramkan lagi....oleh kerana pasunya kecil so kena beli pasu besar itulah kisahnya saya menbjejakkan kaki ke nurseri...sapu 3 pasu...untuk pokok teratai dan 2 pasu lagi nak alihkan bunga...hehe...dapat 2 jenis pokjok bunga yg cantik ...hehe "thanks my darling!!!



makin cantik tepi rumahku...nie yg tak sabar2 nk buat garden nie!!!harap2 diberi kemudahan dan kelapangan insyaallah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan