Sedang mencari CONFINEMENT LADY sekitar tempat anda? Kami LYA MOBILE SPA ada menyediakan pakej berpantang yang berpatutan dan sangat berbaloi-baloi .Untuk keterangan lanjut sila hubungi 011-33312445

Isnin, 12 April 2010

Berhati2 dengan No Phone ini: 0167573670

Salam semua...
SIAPAKAH PENIPU DURJANA INI


Ha..saper tuannya punya no ni memang akan di laknat tuhan...so tujuan aku sebarkan ini bukan nak bukak aibnya tapi tak nak kawan2 semua terkena mcm mana aku dan darling aku kena...


kisahnya bergini..time 9.43am aku menerima sms ,mengatakan...
Salam tuan saya bercadang nak pindah ke Melaka,boleh tk tuan dapatkan saya tanah lot dan siap buat rumah budget rm 300k.Pls reply,sila pastikan tanah itu berdekatan dengan sekolah dan masjid"...aku punyalah pk mcm mana org nie boleh suruh cr tanah coz kami bukanlah jual tanah atau broker...aku send sms nie kat darling aku kebetulan dia g outstation...


Oleh kerana rasanya bukan bidang kuasa kami..kecuali design rumah malas nak jawab..tp darling ada replky sms dia mengatakan nanti akan diberitahu kemudian...Selang seminggu dia message lg kt hp aku..dia tykan tentang inq nya..dan aku rasa org nie betul2..tapi nape dia tak call...darling pun ambik keputusan call dia...


Dan bermulalah episod yang rasa mcm tak percaya...

Darling kata namanya En.azam berasal dari Johor..sama negeri ngan darling..dia nak cari tanah n nak buat rumah skali..Oklah darling pun bersetuju nak membantu dia mencari tanah di Melaka kebetulan plak memg kami pun tengah survey2 nak beli tanah...tak pasal2 aku kena jadi broker plak tapi nasib baiklah ada kemudahan internet aku surf je kat Mudah .my senang keje aku,coz darling banyak drawing nak buat so mintak tolong aku uruskan...memg aku buat betul2 n bersemangat kerana si Azam ni berjanji akan membayar segala perkhidmatan yg kami buat...bukan senang oi nak call sana sini..g tengok tanah..ambik gambar..memg macam2..

Tapi dalam hati kami nie biar betul..coz dia kata dia Forex trader..duit banyak n nak beli aset kat melaka .coz dia suruh cari 2 tanah lot. n dia pun tengok kat Mudah.my jugak so mana yg dia rasa ok dia suruh kami g tengok. Lebih kurg 2 minggu jgklah cari tanah ktnya bulan 6 nak dok melaka..kadg aku n darling berbual pasal mamat nie memeg pelik..tapi kami anggap positif n tibalah satu hari dia suh kami confirmnkan satu tanah kat Umbai,memang cantik environmennya pun selesa harga pun ok n bolehlah dikatakan murah lebih kurang 1kaki rm4.00 mana nak dapat lg harga mcm tu kalau kat melaka nie..tuan tanah ni pun ok..nasib baik awl2 darling dah bg tahu kami nie hanya org tengah so dia pun faham..


Actually hari2 azam nie call n sms n menceritakan pasal duit sahaja untuk menunjukkan dia memeng jutawanlah ke cendawan.n orgnya memg very softspokenlah kata darling,cz aku  memg tak pernah berbual ngan dia..siang malam asyik berhubung,tapi yg peliknya dia tak pernah call n asyik sms darling aku suh call balik..tak kisahlahkan demi customer...n setelah kami confirmkan harga ngan owner tanah n dah berjanji akn bayar deposit pada sabtu yang lepas (10 april 10) sebab si Azam kata dia akn bawak duit for deposit n bayar kami punya perkhidmatan..oklah kami yer kan aje n ikut aje..dalam hati memg sentiasa rasa tak percaya adakah org kaya akan bg tahu dia banyak duit dekat org yang tak kenal..hari2 kami makin confius..


aku ingatlagi minggu terakhir sebelum dia kt nak datang dia ada call darlingf n pg nya dia ada forward email kononnya dr lawyernya yg mengatakan duit deposit dah disiapkan sila ambil di MBB CitySquare pukul 2.30pm..pelikkan ..naper nk bagi tahu kat kami..aku rasa korg baca pun makin pelik..tu belum citer in detail apa yang dikatanya n dijanji....tup..tup petangnya kata demam panas n jeng2...korang boleh teka tak apa dia.......saya bukan nak menguji abg tapi saya betul2 nak mintak tolong kat abg coz saya dah bg tahu kat abg saya nie memang tak der sesiapa lg..kecuali isteri n anak2..tapi isteri saya pun tak dok ngan saya coz keluarga mentua tak bg jumpa..coz dulu saya muflis n skang walaupun saya dah kaya tp saya tak nak tunjuk kat keluarga mentua..boleh tak abg masukkan rm50 atau 100 dalam akaun seseorang ini coz saya memang tiap2 minggu masuk duit kat dia tp hari nie saya langsung tak boleh bangun...tolonglah bang....itulah kata2nya masa dia calkl darling petang tu..


Pening..pening...darling ty aku mcm mana nie..aku pun rasa mcm dah tertipu tapi mungkin betul..tapi mana lawyernya ..tak kan demam sampai teruk tak boleh bangun n tak kan tak boleh bank in hari lain....


tolong salah tak tolong pun salah.....conpius plak....fikiran aku n darling dah pk macm2..


tapi kita org still nak pk positif lagi...tak per..mungkin dia betul2 perlukan pertolongan kita..n tak per hari sabtu nanti dia dtg kita akn dapat lebih dari tu..pujuk hatilah kononnya dan kami pun pergi bank in RM50 malam tu jugak...setakat 50 hinggit dia nk tipu dia boleh buat apa...tapi setelah bank in langsung tak say thank or call or sms mcm biasa..tiba2 jek kami rasa lain macm...next day darling sajer call dia tapi dia kata demam tak larat nak cakap ..ok..then kami sms nak perticular nama pembeli tanah for owner nak pun tak replay......


ha...ha...ha...sah2 tipah tertipu.....n kami tunggu hari jumaat n call dia lg nak tanya dtg tak..actually sajer2 nak tengok apa jawapan dia atau tak nak jwb call..jwb gak boledh cakap lg tengah jumpa kawan n nak tukar cash...subhanaallah..saat mcm ni pun nak menipu lagi.......
n dia bg tahu saya akan call abg ..abg jgn call saya..


itulah  last darling bercakap dengannya n owner plak call tanya jadi tak..tapi kami bagi tahu dia dengan baik bahawa customer kami samp[ai saat nie tak dapat di hubungi ..dia pun faham...sian plak owner tue kalau aku ada duit cash mahu ajer aku yg beli tanah tu....


Hari yang kami tunggu...memang tak kunjung tiba tuannya badan yang jaha**m tu..mungkin ramai yang dah terkena mcm kami kena bayangkan kalau satu org rm50 or 100 mahu tak kaya..kerja menipu ajer..yg pandai tu dia tahu kita bisnes apa tu n dia maybe dah baca maklumat kita kat blog or mana2 yug kita advertise untuk bisnezzz..


harap berhati2lah dengan org mcm nie..cakap lembut dari lidah..(betul ker ..belasah jer lah..)
zaman makin canggih org menipu pun makin bijak...


daaaa..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan