Sedang mencari CONFINEMENT LADY sekitar tempat anda? Kami LYA MOBILE SPA ada menyediakan pakej berpantang yang berpatutan dan sangat berbaloi-baloi .Untuk keterangan lanjut sila hubungi 011-33312445

Selasa, 27 April 2010

Hari KELAHIRANNYA akan sampai..

5 tahun dulu...
disaat ini aku sedang menunggu saat2 kelahiran Putri sulungku..saat itu sangat indah dan manis..tak akn lupa sampai bila2...tarikh aku dijangka bersalin pada10 mei 2005..aku telah minta cuti 2 minggu lebih awal,untuk lebih berehat kerana aku rasa terlalu penat sudah..masa tu aku kerja dengan Rozaimi Optometris(masih wujudker lagi company ini..di melaka dah tak der)...tapi bila tiba harinya masih tidak sakit dan tiada tanda 2 nak bersalin..tapi aku di nasihatkan untuk ker wad bersalin...barang keperluan telah di bawa hanya suami dan mak saja datng menemani...dr raut wajah mereka sangat risau apatah lagi aku bedebar2..
Tapi 2 hari 2 malam aku tak bersalin...YA allah kenapakan ankku ni masih tak mahu melihat dunia ini lagi...tak nakkah dia berjumpa dengan ibu dan ayah mu sayang...hati sentiasa resah gelisah,ory yang paling aku kesian mak yang sanggup sekali menunggu bersama darling di luar wad bersalin..Darling..TQ so much u sudi menemani i..
Saat2 aku di wad bersalin menunggu detik..nak bersalin..setelah air ketuban di pecahkan dan bukaan masa tu br 3cm..sakitnya yg amat..darling disebelah pun tak tahu nak buat apa..sekadar menenangkan perasaan dan memujuk..aku tengok nurse di tepi sedang memereksa tekanan darah hanya senyap sahaja....


KELAM KABUT DAN PANIK
Tiba-tiba...
"woi..u all ni tido ker..tak nampak ker baby ni kurang oksigen"seorg doktor melayu menjerit ke arh staf2nya di tengah malam buta itu,lebih kurang pukul 3 pagi..bertambah panik aku n darling dan keadaan menjadi begitu kelam kabut..dan tanpa sempat  membaca darling di suruh menandatanggani surat untuk di bedah....ho3 aku kan di bedah perasaan bertambah berdebar dengan keadaan keejukan yg amat sangat....
sebelum di tolak ke wad bersalin aku di inject dan aku rasakan terlalu jauh untuk mereka menolak aku ke wad bedah dan aku rasakan banyak mereka transfer troli kat aku begitu pantas..dan...hanya lampu2 besar sahaja yg kelihatan di ruang atas kepalaku dan aku tengok beberapa org telah menunggu aku...dan dalam keadaan separuh sedar aku semapat cakap ngan doktor..aku sejuk... n doktor selimutkan ak..n dia tanya aku beberapa soalan yang aku ingat ..'adabatuk tak'..aku kata tak...n..terus tak ingat .apa yg terjadi kat atas diriku...

INDAHNYA KEHIDUPAN INI

 "dik..dik bangun..adik dah selamat bersalin"dalam hati aku bersyukur tak terhingga..aku rasa mamai lagi dan mataku rabun..coz cermin mata ku mereka telah simpan aku kakaburan sebentar..."ok dik kau tengok baby ni anak apa girl ke boy.."demi Allah sebenarnya aku tak nampak dan aku pun main sebut sahaja..walaupun dia tunjuk aku dengan jarajk tak berapa jauh.."lELAKI"..eh biar betul kau tengok betul2.anak apa nie...aku cakap..maaf nurse saya rabun saya tak nampak...hi3 nurse pun tersenyum agaknyer tengok aku....
Alhamdulilah bersyukur anakku selamat setelah sampai di wad..darling pun terus meniqamahkan azan ke telinga putri kecil ini...n aku terdengar tangisannya..tanpa berlengah aku terus mengambil putri comel dan menyusukannya dengan susu badan pertama,walaupun aku tak pernah melalui pengalaman initapi seperti automatik tanpa perlu di ajar bagaimana nak menyusukan si kecil ini,kebetulan time tu ada seorg Doktor India dan beberapa org nurse sedang mengelilingi aku.."Wah u sangat baguslah ada energy saya tak pernah tengok patient saya yang baru lepas bedah boleh bangun..u ..bukan bangun terus boleh bg baby susu lagi..Itulah penghargaan yang buat aku tersenyum..dan betul ker org lain tak boleh bangun lepas bersalin...entahlah aku tidak plak..sampaikan doktor suruh aku duduk di katil wad luar supaya demo..alhamdulillah semuanya selamat....





Qistina putri bt. Abu Bakar
12 05 2005

Tiada ulasan:

Catat Ulasan